Posiłki w firmie to zawsze bardzo delikatny temat, bo jak każdy wie – programista głodny = programista zły. W FINGO, z uwagi na zmienność dostawców posiłków i różnych ich wymogów odnośnie formy dostarczania zamówień, nie mieliśmy aplikacji do ich obsługi (działał „system kartkowy”), aż do czasu, kiedy z pomocą przyszło FINGO Labs. Jest to wewnętrzny program rozwoju osobistego, który realizujemy w naszej firmie. Umożliwia on pracownikom skupienie się na technologiach, w kierunku których chcą się dokształcać i rozwijać. Daje on również możliwość stworzenia swojego niekomercyjnego projektu w wybranej, nowej technologii, który staje się później dostępny dla wszystkich pozostałych pracowników.

jajemto

W przypadku “JaJemTo” (bo tak nazwaliśmy naszą aplikację do zamawiania obiadów), udało się połączyć „zabawę z nową technologią” z czymś bardzo przydatnym dla wszystkich pracowników firmy. Podstawowe technologie jakie posłużyły nam do stworzenia tego projektu to Grails oraz AngularJS. Obie te technologie nie były jeszcze komercyjnie wykorzystywane u nas w firmie, a są już na tyle popularne, że warto było wykonać w nich projekt. Potrzeba zmiany dostawcy posiłków bardzo mocno przyspieszyła naszą pracę i w efekcie po ponad miesiącu otrzymaliśmy pierwszą działającą wersję aplikacji.

Aplikacja dostępna jest na stronie JaJem.To. Każdy pracownik FINGO ma swoje konto, które służy do identyfikacji zamówionych obiadów oraz do rozliczeń. Po zalogowaniu może wybrać danie z menu, które najbardziej odpowiada mu na dany dzień. Możliwość zamawiania jest zamykana automatycznie o określonej godzinie, a następnie jest generowany plik w formacie ustalonym z dostawcą i przesyłany do niego. Posiadacz konta przez cały czas ma podgląd wartości swoich zamówień w danym miesiącu. Zalet zastosowania aplikacji jest znacznie więcej. Z naszych statystyk wynika, że średni czas składania zamówienia przez aplikację wynosi około 1 minuty. Jest to o wiele mniej czasu niż w przypadku zapisywania się w tradycyjny sposób na kartce. Czas jednak też nie jest wszystkim – komfort jest najważniejszą zaletą. Teraz każdy może spokojnie zastanowić się przed komputerem, telefonem lub tabletem, co chce zamówić bez stania w kolejce do kartki, żeby zapisać się na obiad. Jeżeli szykuje się pracowity dzień i wiemy, że będzie mało czasu, aby wybrać coś do zjedzenia, to mamy możliwość zapisania się dzień wcześniej lub np. przez smartfon w tramwaju jadąc do pracy. Zwiększył się komfort nie tylko dla osób, które zamawiają obiady, ale również dla naszej administracji. Po zakończonym miesiącu wygenerowanie raportu trwa moment. Rozliczenie jest teraz o wiele prostsze.

W najbliższej przyszłości planujemy dalej udoskonalać aplikację “JaJem.To” rozszerzając funkcjonalność, co umożliwi łatwą integrację z nowymi dostawcami, usprawni jeszcze bardziej proces składania zamówienia oraz zarządzania kontem. Czekają nas również zupełnie nowe projekty w ramach FINGO Labs.